Vilkår og betingelser
Åpningstider i vår butikk på Bekkestua:
Man-fre 10-17, lør 10-16
PRISMATCH:
Dersom du finner våre produkter billigere og tilgjengelig (på lager) i en annen nettbutikk matcher vi prisen! Prisen må dokumenteres!
Skriv PRISMATCH + beløp + link/navn på butikk i ordrekommentarfeltet så endrer vi din ordre manuelt når den blir behandlet hos oss når dette er godkjent. Vipps/kredittkort/Klarna-faktura justeres med rabatten før effektuering.
Krav for prismatch:
- Vi matcher norske nettbutikker med lager og foretak i Norge. Utenlandske nettbutikker med .no domene som sender til Norge matches ikke (men send oss gjerne en mail om du vil at vi skal se på mulighet et unntak)
- Vi matcher identisk produkt og varenummer hos konkurrent, farge/størrelse/osv…
- Vi matcher sluttsummen hos konkurrent inklusiv frakt og andre avgifter. Du betaler ikke dobbel frakt hos oss, men ved prismatch fra flere forskjellige nettbutikker er det sluttsummen hos hver enkelt som matches.
- Prismatch gjelder ikke medlemstilbud, rabattkoder, opphørssalg og lignende
- Prismatch kan ikke kombineres med andre kampanjer og rabattkoder.
Dersom du skulle være usikker på om vi matcher en pris eller ikke ta kontakt med oss på kundeservice@lilleprinsen.no!
For å sikre så rask levering som mulig sendes alle ordre direkte til plukking og pakking ved bestilling. Dersom prismatch ikke er innvilget har vi dessverre ikke anledning til å holde igjen ordre frem til vi får tilbakemelding fra kunde.
1. LEVERINGSTID:
Alle ordre forhåndsmeldes til Bring idet de mottas og sporingen finnes i Posten-appen om du har den. (Klikk & Hent ordre vil også automatisk bli forhåndsmeldt, men ikke sendt.) Ordre ekspederes og leveres til Bring fortløpende, normalt innen 2-3 virkedager fra vi mottar bestilling. Transportør bruker fra 1-5 virkedager på å transportere pakken fram til ditt utleveringssted. Avhengig av hvor du bor, og hvilken ukedag du bestiller. Er den vare du ønsker utsolgt, vil du bli kontaktet og få opplyst en leveringstid, evt. få tilbud om en alternativ vare. Enkelte varer kan være utsolgt, uten at dette er opplyst på produktet, dette kan skyldes dobbeltsalg i butikk. Ikke lagerførte varer og design kan skaffes, men da med lengre leveringstid. Er et produkt merket med “Tilgjengelig som bestillingsvare” vil vi bestille dette opp fra leverandør, men med forbehold om at produktet kan være utgått/utsolgt. Du vil isåfall få tilbud om alternativt produkt (evt mot en kostnad dersom produktet har en prisøkning). Merk at ordre som består av både “bestillingsvarer” og varer på lager vil bli sendt samlet når ordren kan leveres komplett, vi foretar ikke delleveringer uten at ekstra fraktkostnad betales. Posten/Bring har hentefrist på 7 dager. Alle leveringstider er estimerte leveringstider og er ingen garanti da det kan oppstå forsinkelser hos transportør.
Ved valg av hjemlevering vil de fleste transportører normalt kjøre ut varene første mulige virkedag. Dersom du ønsker hjemlevering en spesifikk virkedag må dette noteres i ordrenotatfeltet og vi vil gjøre det vi kan for å oppnå dette.
2. PRISER OG LEVERINGSMÅTE:
Alle priser er inkl. mva. Vi tar forbehold om feil i nettbutikken. Vi har fast frakt på kr 69,- for ordre under kr 1500,- på levering til Bring utleveringssted/postkasse. Ved hjemlevering kan Bring tilby hensetting, dette skjer på kundes ansvar og Lilleprinsens ansvar for forsendelsen og dens innhold bortfaller ved bruk av hensetting. Kunde må være folkeregistrert på leveringsadresse og postkasse/dør må være tydelig merket. Kunde står økonomisk ansvarlig for gebyrer iført av speditør ved feiladresserte sendinger.
Kunder fra Svalbard handler momsfritt, ekstra fraktavgift og Svalbardavgift kr 430,- legges til på ordre og mva. trekkes ifra. Rabattkoder kan ikke benyttes på salgsvarer.
På Klikk & Hent ordre beregnes ikke frakt.
Vi sender til hele verden med fast fraktpris kr 380,-. Store kolli kan få høyere fraktkostnad. Mottaker er ansvarlig for betaling av alle kostnader knyttet til innfortolling ved bestilling over landegrenser.
KLIKK & HENT: Det er selvfølgelig også mulig å hente ordren selv hos oss i Bærumsveien 210 på Bekkestua. Dette velger du i kasseområdet i nettbutikken. Henteordre kan forhåndsbetales med kort/Klarna, eller betales med kort ved henting. Det er dessverre ikke mulig å betale med kontanter. Du vil motta en mail når din ordre er plukket og klar for henting.
3. HVORDAN BETALE:
Vi gir deg mulighet til å velge mellom følgende betalingsformer:
VIPPS, Visa/Mastercard, Klarna Faktura eller betaling ved henting (bankkort/kredittkort).
Visa/Mastercard: bruk 3d secure id-brikke (krav i Norge fra 1.11.09), betalingen foregår kryptert via vår partner DIBS. Når du har lagt inn din ordre og oppgitt dine kort-opplysninger, vil beløpet reserveres på din konto. Dette ser ut som en belastning på saldo. Etter en dag eller to vil reservasjonen være “usynlig”, dvs. at den fremkommer ikke på saldo men ligger der. Når så din ordre sendes belastes ditt kredittkort for beløpet, altså ikke før varene er på vei til deg.
Bestiller du varer på vegne av et firma eller en offentlig etat kan du be om å betale med faktura ved å henvende deg til oss pr. mail eller telefon og oppgi det/de produkter du ønsker å kjøpe sammen med full adresse. Kontakt oss på kundeservice@lilleprinsen.no eller på 90663705.
4. RETURRETT:
Som kunde av vår nettbutikk har du rettigheter i hht norsk Forbrukerkjøpslov og Angrefristlov ved kjøp og retur av varer. Angrefristen er gyldig i 14 dager fra mottak av varen. Angrerettskjema ligger som en link i mailen du mottok da din ordre var ferdigbehandlet med emne “Din ordre er fullført”. Ved retur av bestilte varer betaler du selv returfrakten samt eventuelle gebyrer som måtte påløpe i forbindelse med sending over landegrensene. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk, er ødelagt eller forringet på annen måte, forseglinger skal ikke være brutt og den skal kunne selges som ny. Madrasser kan kun byttes ved ubrutt forsegling. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Klesplagg skal ikke ha lukt eller sminkeflekker etter prøving, Returen skal ikke sendes i oppkrav. Legg ved kopi av plukkliste/faktura eller angrerettsskjema i pakken. Beløpet refunderes via Vipps, Klarna eller på kort når returen er behandlet. Dersom du ønsker å få tilsendt en returetikett for forhåndsbetalt retur, send en mail til retur@lilleprinsen.no. Kostnad for returen vil trekkes ifra med når vi avregner og refunderer til deg. Kunde må selv varsle oss om retur samt opplyse sporingsnummer dersom egen fraktetikett er benyttet, uten dette får vi ikke mottatt forsendelsen. Dersom du har bestilt en vare feil så dekker vi frakt en vei ved bytte av vare. Ta kontakt med oss på kundeservice@lilleprinsen.no for returetikett. Gjelder ikke større kolli. Handel over disk i vår fysiske butikk på Bekkestua inkl. Klikk & Hent ordre omfattes ikke av angrefrist og returrett.
Uavhentede sendinger belastes med et administrasjonsgebyr ved refusjon samt våre reelle fraktkostnader inkl. returfrakt og andre gebyrer iført av speditør. Alle pakker som ikke blir fysisk hentet ut og returnert blir automatisk belastet gebyr for uavhentet sending av Bring. Dette gjelder også dersom man velger å returnere pakken via Posten-appen.
5. TRANSPORTSKADE:
Dersom du skulle være så uheldig å motta en skadet pakke, ber vi deg umiddelbart melde fra til transportør det utleveringsstedet du hentet ut pakken. Pakker er forsikret, og mottaker er ansvarlig for skademelding innen 7 dager. Vi vil fremsende erstatningsdeler.
6. REKLAMASJONER:
Ved reklamasjon send mail inkl bilder til kundeservice@lilleprinsen.no med forklaring på hva problemet er.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
VI GJØR OPPMERKSOM PÅ AT ALLE VARER ER LILLEPRINSENS EIENDOM INNTIL DE ER FULLT BETALT. VED Å HANDLE FRA VÅR NETTBUTIKK AKSEPTERES VÅRE BETINGELSER AUTOMATISK.
Returadresse:
Lilleprinsen.no
Bærumsveien 210
1357 Bekkestua
Juridisk foretak:
Lilleprinsen.no v/Rita Holm
Orgnr: 991 848 274
Telefon
67414155